Ce a fost...
Începând cu anul școlar 2007-2008 Liceul Teoretic „Traian” Constanţa a organizat, an de an, cincisprezece ediţii ale acestui festival de film. Proiectul a fost inclus în fiecare an în Calendarul Activităților Educative Naționale al Ministerului Educației Naționale.
A fost o adevarată provocare pentru elevii participanţi, aceştia încercând prin intermediul scurtmetrajelor, să găsească diferite modalităţi de a “Spune nu violenţei în şcoli” (aceasta fiind tema primelor două ediţii) sau de a ilustra atitudini prin “Implica-te! Nu fi indiferent” (ediţia a treia), toate regăsindu-se în ”Adolescenţa în lumini şi umbre” (tema ediţiei a patra), generând situaţia de a ne afla ”Între răspunsuri şi întrebări” (tema ediţiei a cincea) și toate pentru căfiecare a fost călăuzit de un singur gând “ Îmi pasă” (tema ediţiei a sasea), ajungând în final să ne întrebăm dacă este “Miraj sau realitate” (tema ediției a șaptea) tot acest “Optimism” (tema ediției a opta), aflând explicația afirmației ”Ești parte din diversitate”(ediția a noua) dar și că ”Zâmbetul este culoarea existenței”(tema ediției a zecea). “ Ieri…Azi…Mâine..Mereu…(I AM) “( tema ediției a unsprezecea) a reprezentat o punte între trecut, prezent și viitor , o temă realistă, dar care a dat libertate la visare și creare,adolescenții demonstrând că și-au păstrat un strop de „Inocență” (tema celei de a douăsprezecea ediții). “Emoții (Emotions)“ nenumărate au însoțit ediția a treisprezecea și ne-au pregătit pentru a paisprezecea cu același titlu care ne-a deschis calea către editia cincisprezece ”Diametral opus”.
a șaisprezecea ediție
CE ESTE ACUM….
„Pierdut în ritm”… o temă care aduce la un loc problemele cu care se confruntă toți adolescenții: căutarea sinelui, presiunea socială, ideea că fiecare are un mod unic de a se dezvolta, ritmul devenind, astfel, o abordare personală.
Lăsând la atitudinea elevilor o multitudine de opţiuni privind subiectul filmului,dorim să încurajăm creativitatea acestora şi să lărgim spectrul problematicilor atinse de proiect. Prin abordarea artistică a situatiilor cu care se confruntă liceeni şi a soluţiilor propuse de aceştia, se poate generaliza conceptul de „educaţie prin film”.
Festivalul a fost premiat la secţiunea “Cel mai bun proiect educaţional” la Premiile în Educaţie (2010).