Condiţii de participare
Participarea NU presupune plata vreunei taxe.
Art. 1 Concursul este deschis participării tuturor instituţiilor de învăţamânt secundar superior.
Art 2- Perioada de desfășurare a concursului este noiembrie 2024 – mai 2025.
Art. 3 Secțiuni concurs:
3.1. Secţiunea scurtmetraj
· Scopul filmului trebuie să fie unul pur educativ, scenariul fiind concentrat pe aspecte ale vieţii şcolare.
· Realizatorii si actorii filmului pot fi din același liceu sau din licee diferite, dar se vor inscrie sub numele unei singure institutii scolare
· Sunt interzise folosirea unui limbaj obscen, îndemnele rasiste sau altele care atentează la integritatea elevilor.
· Filmul nu trebuie să afecteze imaginea şcolii.
· Durata filmului va fi de maximum 8 minute.
· echipă poate fi formată din cel mult 5 elevi îndrumaţi de un profesor.
· Fiecare film va avea sinopsis (minimum 50 – maximum 80 cuvinte); acesta va fi redactat la calculator, cu fontul TNR, mărime 12; sinopsisul va însoți filmul la înscrierea acestuia în concurs.
3.2. Secțiunea fotografie
- Fotografiile vor fi în format de fișier PNG și JPG.
- Titlul fișierului trebuie să fie în forma următoare: Nume_Prenume_Titlu imagine.
- Fotografiile trebuie să fie ca format de minimum 720 P, să fie originale și minim editate, fără exagerări ale culorilor, contrastului etc.
- Fiecare participant se poate prezenta cu maximum 3 (fotografii) care să se încadreze în tema anunțată.
- Prin înscrierea fotografiilor în concurs participantul declară în mod implicit că este deținătorul drepturilor de autor asupra acestora.
- Folosirea inteligenței artificiale în moduri în care ar putea ajuta concurentul sau generarea fotografiilor prin intermediul acesteia este interzisă.
3.3. Secțiunea benzi desenate
- Metoda de lucru trebuie să respecte etapele realizării unei benzi desenate alb-negru sau color, creioane colorate, carioci, tempera acuarele sau alb-negru cu nuanțe gri dimensiunea lucrării format A4 (1-3 pagini).
- Lucrarea va fi realizată de 1-3 elevi, care își asumă originalitatea lucrării.
- Paginile vor fi trimise în format jpg, la rezoluție 300 dpi.
3.4. Secțiunea Spot publicitar- Campania Antidrog
- Scopul spotului trebuie să fie unul educativ.
- În spot nu vor fi utilizate imagini fără drepturi de autor ale altor persoane ce pot împiedica difuzarea acestuia;
- Realizatorii și actorii filmului trebuie să fie din rândul elevilor instituției școlare participante; pot fi și echipe mixte, cu elevi de la licee diferite.
- Sunt strict interzise : folosirea unui limbaj obscen, îndemnurile rasiste sau altele care atentează la integritatea elevilor;
- Clipul nu trebuie să afecteze imaginea şcolii în general;
- Durata spotului va fi de maximum 1 minut;
- O echipa poate fi formată din cel mult 5 elevi îndrumaţi de un profesor;
Filmele, fotografiile și benzile desenate vor fi încărcate pe https://filmmic.ro/, secțiunea înscriere
Data limită de înscriere 27 aprilie 2025 (data trimiterii on-line).
- Puteți solicita informații organizatorilor pe adresele de e-mail festival.filmmic@gmail.com sau cretuangi@yahoo.com
Condiție obligatorie/eliminatorie la toate secțiunile de concurs: prezența unui profesor coordonator.
Un profesor poate coordona mai multe materiale înscrise în concurs.
Elevii pot participa la realizarea mai multor materiale înscrise în concurs.
Art. 4 Participanții își asumă responsabilitatea în ceea ce privește protecția drepturilor de autor. Organizatorul nu are nicio obligație de a verifica în vreun fel originalitatea creațiilor, dar va cerceta orice acuzație de plagiat adusă concurenților. În cazul confirmării acuzațiilor, materialul va fi retras din concurs.
Art. 5 Organizatorul își asumă obligația de a respecta drepturile concurenților și de a nu face publice în niciun fel datele personale furnizate de către participanți, cu excepția numelui câștigătorilor. Participanții la concurs înțeleg că înscrierea în competiție presupune utilizarea datelor cu caracter personal furnizate. Organizatorul va folosi aceste date cu caracter personal doar în vederea organizării concursului, jurizării și acordării premiilor.
Participarea la acest concurs implică acceptarea de către fiecare concurent/reprezentant legal a regulilor fixate prin prezentul regulament.
Participarea finaliștilor la Gala de premiere se face după completarea unui formular pus la dispoziție de către organizatori.
Organizarea şi desfăşurarea concursului
Art. 6 Proiectul se va desfășura după calendarul aprobat de echipa de proiect.
Art. 7 Evaluarea lucrărilor trimise şi considerate eligibile de către echipa de proiect se va realiza de către un juriu format din specialişti în domeniu. Deciziile juriului sunt finale și nu pot fi contestate!
7.1.Criteriile de evaluare pe care juriul le va avea în vedere pentru film:
1. Povestea | |
a. Structura clară a scenariului – 5 puncte | |
b. Poveste originală, captivantă – 5 puncte | |
c. Logica succesiunii secvențelor – 5 puncte | |
d. Construcția personajelor, jocul actoricesc – 5 puncte | |
2. Creativitatea | |
a.Încadrarea mesajului în temă – 5 puncte | |
b. Originalitatea poveștii – 5 puncte | |
3. Calitatea tehnică | |
a.Calitatea și expresivitatea imaginii – 5 puncte | |
b.Montajul să susțină mesajul – 5 puncte | |
c. Calitatea coloanei sonore – 5 puncte |
Total: 45 de puncte
7.2.Criteriile de evaluare pe care juriul le va avea în vedere pentru fotografie/bandă desenată:
- Încadrarea în tema concursului – 5 puncte
- Claritatea transpunerii mesajului, atât vizual, cât și în titlul fotografiilor/benzilor desenate trimise – 5 puncte
- Creativitatea și originalitatea – 5 puncte
- Calitatea tehnică – 5 puncte
Total: 20 de puncte
7.3.Criteriile de evaluare pe care juriul le va avea în vedere pentru spot publicitar:
- Originalitate, creativitate- 5 puncte
- Calitatea imaginii – 5 puncte
- Calitatea sunetului – 5 puncte
- Jocul actoricesc- 5 puncte
- Mesajul să fie concis – 5 puncte
Total : 25 puncte
Art. 8 Echipa de proiect își rezervă dreptul de a modifica numărul premiilor acordate, în funcție de numărul creațiilor primite la fiecare dintre secțiuni și punctajele obtinute în urma jurizării.
Art.9 Toţi participanţii eligibili care au intrat în concurs vor primi diplome de participare, după desfăşurarea Galei de Premiere FILMMIC.
Art.10 Când se editează distribuția (la scurtmetraje), se va trece prenumele și apoi numele! Solicitarea este obligatorie!